Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Το νερό








 

Σκοπός & Στόχοι της Διδακτικής Πρακτικής

Οι διδακτικές πρακτικές είναι στοχοκεντρικές. Ο γενικός σκοπός της διδακτικής πρακτικής και οι επιμέρους στόχοι εξαρτώνται από τη θεωρητική προσέγγιση που υποστηρίζει ο κάθε εκπαιδευτικός και την προσωπική του θεωρία για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Αυτοί είναι που καθορίζουν τον τύπο των δραστηριοτήτων που θα ακολουθήσουν και το περιεχόμενό τους.

Γενικός Σκοπός

Οι μαθητές της τάξης να γνωρίσουν και να επεξεργαστούν μέσα από τη βιωματική μάθηση και τη διαθεματική προσέγγιση ένα πολύτιμο στοιχείο, το νερό.

Επιμέρους Στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο και ως προς τη μαθησιακή διαδικασία.
Επιμέρους στόχοι ως προς το γνωστικό αντικείμενο:
1) Οι  μαθητές να  γνωρίσουν και να κατανοήσουν τον κύκλο του νερού - Να γνωρίσουν πού υπάρχει νερό στη γη καιτις διαφορετικές μορφές στις οποίες το συναντάμε. 
2) Οι μαθητές να διετρύνουν το λεξιλόγιό τους και να παράγουν δικά τους κείμενα σε πεζό και ποιημα 
3) Οι μαθητές να συνεργαστούν και να επικοινωνήσουν μεταξύ τους φτιάχνοντας εννοιολογικούς χάρτες
4) Οι μαθητές να συνδέσουν το θέμα του σύγχρονου τρόπου ζωής με την έλλειψη του νερού
5)Να ερευνήσουν και να καταγράψουν στάσεις, απόψεις και συμπεριφορές συμμαθητών άλλων τάξεων σχετικές με τη χρήση του νερού.
6) Να κατανοήσουν την ανάγκη προστασίας των ποταμών και λιμνών από τη μόλυνση - τη σπουδαιότητά τους στη ζωή μας ΚΑΘΩΣ και τους τρόπους που μπορούμε να μη σπαταλάμε το νερό.
7) Να επικοινωνήσουυν με άλλα σχολεία και ενημερώσουν με μηνύματα, δρλασεις και αφίσσες και τους άλλους μαθητές.
8) Να διαβάσουν παραμύθια και μυθιστορήματα σχετικά με το νερό .


Οι παραπάνω στόχοι υπηρετούν τις ακόλουθες οριζόντιες ικανότητες:

Κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργατικότητα, επικοινωνία, κοινωνικές ικανότητες που συνδέονται με την έννοια του πολίτη, πολιτιστική συνείδηση και έκφραση.
Οι  μαθητές μαθαίνουν πώς να αποκτούν τη γνώση, πώς να ενεργούν, πώς να συμβιώνουν με τους άλλους  και πώς να υπάρχουν.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ
1.       Εργασία σε ομάδες
2.       Συζήτηση στην ολομέλεια
3.      Ερωτήσεις-Απαντήσεις
4.      Θεατρικό δρώμενο
5.       Αξιοποίηση  της τέχνης
6.       Παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ

Κατά την εφαρμογή της Διδακτικής Πρακτικής ή μετά την πραγματοποίησή της, ο εκπαιδευτικός και οι μαθητές του ενδέχεται να έχουν πραγματοποιήσει την αξιολόγησή της, μέσα από μια αναστοχαστική διεργασία. Αυτή μπορεί να έχει πραγματοποιηθεί:
          κατά τη διάρκεια εφαρμογής των δραστηριοτήτων (διαμορφωτική αξιολόγηση) με σκοπό την αναδιαμόρφωσή τους,
          στο τέλος της εφαρμογής της Διδακτικής Πρακτικής (τελική αξιολόγηση) για να ακολουθήσει μια εποικοδομητική συζήτηση που θα οδηγήσει σε αναπροσαρμογές, επεκτάσεις κτλ.


Περίληψη

Θα προσεγγίσουμε το θέμα  μέσα από τα σχολικά εγχειρίδια (Γλώσσα, Μαθηματικά, Μελέτη Περιβάλλοντος) αλλά και από  άλλα βιβλία, υλικό από το διαδίκτυο,   ταινίες, θα γνωρίσουμε περιβαλλοντικές ομάδες άλλων περιοχών, θα κατασκευάσουμε τα δικά μας ταινιάκια, θα κατασκευάσουμε παραμύθι με ζωγραφιές, τον ήχο της βροχής,  θα δραματοποιήσουμε,  θα φτιάξουμε κουκλοθέατρο, θα μάθουμε τραγούδια με θέμα τη βροχή , θ α φτιάξουμε μηνύματα με θέμα τη σωστή χρήση του νερού (Πληροφορική) θα γνωρίσουμε αθλήματα που έχουν σχέση με το νερό, θα φτιάξουμε φύλλα εργασίας,

Θα χρησιμοποιηθεί ο Η/Υ της τάξης, ο βιντεοποροβολέας, εκτυπωτής, χάρτες. 

Δράσεις  - Φάσεις

  •     Ξεκινώντας από το αντίστοιχο μάθημα της Γλώσσας είδαμε βίντεο  με τον κύκλο του νερού . Στη συνέχεια φύλλο εργασίας όπου ζωγραφίσαμε και σημειώσαμε . Μετά σε μικρό κείμενο γράψαμε με δικά μας λόγια τον κύκλο του νερού. 
 ................................................................................................................

Διαβάζω το παραμυθάκι που έφτιαξαν  στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Καστοριάς 


 και  

........................................................................................................
  •  Εννοιολογικοί χάρτες :νερό, ύδωρ, που βρίσκουμε νερό στη γη


  • Ζωγραφίσαμε σταγόνες και τις μετατρέψαμε σε αγορίστικες και κοριτσίστικες φιγούρες. Φτιάξαμε τη "Σταγονοτάξη" .


  •   Το ποτάμι κυλάει: γράψαμε κείμενο με τη διαδρομή ενός ποταμού (από πού περνάει τι βλέπει ένα ποτάμι… )θέμα «Εγώ το ποτάμι».
  • Διαβάσαμε το βιβλίο "Ο Ισίδωρος  και ο ναυαγός"   της Α. Μιχαλοπούλου και ζωγραφίσαμε 


  • Συγκεντρώσαμε έθιμα, παροιμίες, τραγούδια παραδοσιακά που έχουν σχέση με το νερό. Τα ξαναγράψαμε κάνοντας εργαστήρι γραφής. Στη Συνέχεια στο μάθημα της Πληροφορικής οι μαθητές το έγραψαν σε κείμενο. Ζωγράφισαν ζωγραφια που έχει σχέση με το θέμα τους και θα γίνει εφημεριδούλα. Μετά από πολλές προτάσεις, επιλέχθηκε ο τίτλος "τα νερόπαιδα" 
 ............................................................................................................


Η Περπεπούνα                  

Η «Περπερούνα»  κατάγεται  από  τον  Έβρο. Αυτό  το  έθιμο
γινόταν  τους καλοκαιρινούς μήνες , που  δεν έβρεχε  και εξαιτίας  της  ξηρασίας  χάλαγαν  οι σοδειές.
Έντυναν  ένα  πάρα πολύ  φτωχό  και  ορφανό
κοριτσάκι  με  πολύχρωμα  λουλούδια  και  χλωρά κλαδιά τη γύριζαν στο χωριό και την  έβρεχαν. Σε  κάποια  μέρη  έριχναν  χρήματα  και τραγουδούσαν. Περπερούνα  λεγότανε  το έθιμο και το κοριτσάκι.



Περπερούνα  περπατάει ,     

για  βροχή παρακαλεί.
Κύριε ρίξε μια βροχή,
μια βροχή  καματερή.
Μπάρες μπάρες τα νερά,

λίμνες λίμνες τα κρασιά.
Κάθε κούτσουρο  καλάθι,
κάθε  στάχυ και ταγάρι.
Για να σκαζ  ο αλευράς,
γιατί  δεν πωλεί ακριβά.
Και να χαίρετε ο φτωχός,
με όλη που φαμέλα.

Παναγιώτης  Τ.


 Τα Καλογιάννια
                            
«Το  έθιμο  αυτό  προέρχεται  από τη  Θράκη   και
   γίνεται   κάθε  χρόνο   στα  τέλη  Ιουνίου  και  είναι  αφιερωμένο  στον   Αϊ-Γιάννη     τον πρόδρομο  που οι  Σαρακατσάνοι  τον έλεγαν Καλογιάννη. Έτσι  αυτό το απόγευμα της
Παραμονής  της γιορτής  του οι κοπέλες
έπρεπε να μαζέψουν  τα καλογιάννια
 τόσα κλαδιά  όσα είναι τα μέλη της
 οικογένεια τους τα’ τάζανε και τα’δενάν 
αρμαθιά με κατακόκκινη κλωστή σφιχτά
δεμένα σε χερούλες . Στις κάθε χερούλες
τίληγαν  και ένα ασημικό ή δαχτυλίδι
ή κολιέ και μαζί τα’ βαζαν  σε ένα μεγάλο
κακάβι με πολύ νερό όσο βρεχόντουσαν
όλα για να είναι δροσερά το οποίο’ βάζαν
σε ένα τέτοιο μέρος ώστε να μπορούσε
να το έβλεπε όλη τη νύχτα .Αυτό το
μεγάλο κακκάβι σκεπάζονταν με ένα
μακρύ μαντήλι από το εικονοστάσιο
που ήταν κόκκινο και σταμπομένο
 και αφού τελείωνε τη διαδικασία
 τότε μία κοπέλα της οποίας ζουν
και η μάνα και ο πατέρας έπαιρνε
το κακκάβι το έβαζε, πάνω στο
κεφάλι της και ξεκινούσαν όλες
μαζί για τη βρύση  τραγουδώντας:
 

  «Κίνησα το δρόμο-δρόμο, το στενό το μονοπάτι. Βρίσκω μια μηλιά στη μέση κι άλλη μια παρακάτω ξάμωσα να πάρω μήλα και μαράθηκαν τα φύλλα μην το παίρνεις, μην το αγουρομαραγκιάζεις ,τα’χει ο αφέντης μετρημένα κι η κυρά του φυλαγμένα ». το γλέντι  δεν τέλειωνε παρά μόνο τις πρώτες πρωινές ώρες , παλιότερα βέβαια κρατούσε συμφωνά με τις μαρτυρίες δύο νύχτες και τρεις μέρες. Κάποτε όλα αυτά έφτανα στο τέλος, η κάθε μια έπρεπε να πάρει τα δικά της   καλογιάννια  για να τα πετάξει και να δουν τι είδους μαντικές προγνώσεις θα μπορούσαν να κάνουν. – Η κοπέλα με το κακάβι  τα σήκωνε για τελευταία φορά στο κεφάλι της άπλωνε το χέρι της έπαιρνε ένα στην τύχη και φώναζε: «Ποιανής είναι» Τότε η κάτοχος που γνώριζε το δαχτυλίδι της έλεγε «Θκομ-θκομ ». Αυτό ήταν το πιο σημαντικό γεγονός για την κοπέλα κατά τους Σαρακατσάνους, γιατί παντρευόταν πρώτη –πρώτη και θα ‘χε καλό γάμο.                
    Εύα και Βασιλική           

 EΝΑ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑΣ


   Σε αρκετά  μέρη της Ελλάδας ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς,    όταν ακόμα είναι σκοτάδι,ο νοικοκύρης του σπιτιού πηγαίνει κρυφά στη βρύση του χωριού. Εκεί πλένεται και μετά πλένει πολύ καλά και μια μικρή πετρούλα. Στη συνέχεια παίρνει από ένα οπωροφόρο δέντρο ένα κλαδί και το βρέχει κι αυτό στη βρύση.
    Με το βρεγμένο κλαδί και την πέτρα ,ο νοικοκύρης γυρνώντας στο σπίτι χτυπά τους δικους του στο κεφάλι φωνάζοντας «σιδεροκέφαλοι ,χρόνια πολλά».
    Σε κάποια άλλα χωριά στη βρύση που πλένονται οι νοικοκύρηδες  ρίχνουν ένα νόμισμα και μια χούφτα σπόρους.
      Ο  σκοπός αυτού του εθίμου είναι όλα να ανθίζουν σαν τα κλαδιά και όλοι να είναι γεροί σαν την πέτρα.

Στέλιος Α.
 Στη    Μάνη
η   προίκα    ήταν   πολλά     δώρα    και    νομίσματα
Ασημένια. Το    σημαντικότερο στοιχείο    σε   μια    προίκα    ήταν η   στέρνα. Η   ‘γλιστέρνα’,  έτσι
την   έλεγαν, γιατί  το   νερό   ήταν στην   παλιά   Μάνη   ο   θησαυρός.
Περισσότερες   κι  από   τα   ρούχα και   πολλές   φορές   κι   από  την ίδια   τη   νύφη!

 



 Αθηνά Ξ
Ο   Θεός   Πάνας   
περιφερόταν    σε
μια  περιοχή    όταν    είδε   εκεί   μια
όμορφη,  τη   Σύριγγα. Άρχισε   να  την
κυνηγάει   κι  εκείνη   εξαντλημένη
έφτασε   όχθες  του  ποταμού  Λάδωνα
και   τον   παρακάλεσε   να   τη   βοηθήσει.
Εκείνος  τη   λυπήθηκε
και   τη   μεταμόρφωσε   σε   καλαμιά.
Τότε  ο   Πάνας   έκοψε   μερικά   καλάμια  
και   έφτιαξε   το  μουσικό  όργανο   
ονομάστηκε   Σύριγγα.
Μαριτίνα Μ 
  
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΑΜΝΑΣ ΝΕΡΟΥ 


 Η ιστορία της Στάμνας αρχίζει από τη 
Μέση Νεολιθικής  Περίοδος.  
Τότε πουλούσαν  ποιο
εύκολα τα αγγεία τους  .Χρησιμοποιήθηκε για
τα σερβίρισμα , τη φύλαξη , τη μεταφορά και
για τη μέτρηση νερού και λαδιού . Σήμερα, έχουν
απομείνει λίγοι αγγειοπλάστες και οι στάμνες
έχουν γίνει αντικείμενο παρά  είδη καθημερινής
χρήσης.

ΓΙΑΝΝΗΣ Κ.
 


 ΑΜΟΡΓΙΑΝΟ  ΜΟΥ  ΠΕΡΑΜΑ


Α,α, αχ κι αμάν-αμάν
Αμοργιανό είναι το νερό
αμοργιανή , αμοργιανή κι η βρύση.
Α,α,αχ κι αμάν- αμάν.
Αμοργιανή κι η κοπέλιά
που-που πάει να,που πάει να γιομίσει


Αμοργιανό μου πέραμα
Να΄χεις καλό ξημέρωμα


Α,α,αχ κι αμάν-αμάν.
Ήλιε μου στο βασιλεμό
πε-περίμενε,περίμενε λιγάκι.
Α,α,αχ κι αμάν-αμάν.
Να στείλω στην αγάπη μου
έ-ένα γαρύ-ένα γαριφαλάκι.

Αμοργιανό μου πέραμα
Να΄χεις καλό ξημέρωμα.

 ΕΝΑ ΝΕΡΟ ΚΥΡΑ ΒΑΓΓΕΛΙΩ   

Ένα νερό κυρά Βαγγελιώ          
ένα νερό κρύο νερό
κι από πούθε κατεβαίνει
Βαγγελιώ μου παινεμένη .
Ένα κυρά Βαγγελιώ
Ένα  νερό κρύο  νερό.

Από  γκρεμό  κυρά Βαγγελιώ
Από γκρεμό  γκρεμίζετε
σε  περιβολάκι μπαίνει
 Βαγγελιώ μου παινεμένη
Από γκρεμό κυρά Βαγγελιώ
Από γκρεμό γκρεμίζεται

Ποτίζει δε-κυρά Βαγγελιώ
ποτίζει δέντρα και κλαδιά
λεμονιές και κυπαρίσσια
σαν τα όμορφα κορίτσια
Ποτίζει δε-κυρά Βαγγελιώ
ποτίζει δέντρα και κλαδιά.

Λυδία Λ., Άντζι Σ.
.............................................................................................................

Στη Μουσική με το δάσκαλό τους δημιούργησαν  λέξεις που έχουν σχέση με το νερό από  ήχους , τις κατέγραψαν και στη συνέχεια έπαιξαν προσπαθώντας να συνενοηθούν χρησιμοποιώντας τις.








.............................................................................................................
  •  Διαβάζουμε: - «Μια σταγονοπαρέα  στη λίμνη μας» 
                         - «Παρέα με τον Σταγονούλη"
                         - "ο Νερούλης κι ο Νερουλένιος» 
..................................................................................................................

Βιβλία σχετικά με το νερό που βρήκαμε και προτείνουμε 
    Μάστορη, Β., (1998). Το χρώμα της θάλασσας. Αθήνα: Εκδ. Ελληνικά Γράμματα
•    Μάστορη, Β., (1998). Γιατί δεν ξεχειλίζει η θάλασσα. Αθήνα: Εκδ. Ελληνικά Γράμματα
•    Μιχαηλάκη-Αρφάρα, Β., (2004). Η αόρατη ομπρέλα. Αθήνα: Εκδ. Διάπλαση
•    Μπουλώτης, Χ., (1995). Η χελώνα καρέτα-καρέτα και το παλιό φοξβάγκεν. Αθήνα: Εκδ. Παπαδόπουλος
•    Rins, M., (2003). Η ζωή στη θάλασσα. Αθήνα: Εκδ. Κέδρος
•    Τασάκου, Τ., (2001). Η μοναχική φώκια και το παλτό της κυρίας προέδρου. Αθήνα: Εκδ. Κέδρος
•    Τριβιζάς, Ε., (1993).Η λαίμαργη φάλαινα. Αθήνα: Εκδ. Κέδρος
•    Τριβιζάς, Ε., (2000). Ο θαλασσογιατρός. Αθήνα: Εκδ. Κέδρος
•    Τριβιζάς, Ε., (2003). Το φαγκρί και το σκουμπρί. Αθήνα: Εκδ. Ελληνικά Γράμματα
•    Τριβιζάς, Ε., (2006). Η Φιφή και η Φωφώ οι φαντασμένες φάλαινες. Αθήνα: Εκδ. Ελληνικά Γράμματα
•    Τσιλιμένη, Σ., (2006). Το κάστρο της καρέτα-καρέτα. Αθήνα: Εκδ. Καστανιώτη
•    Φώκνερ, Κ.& Λαμπέρτ, Τ., (1994). Ένα ψαράκι μια φορά Αθήνα: Εκδ. Μίνωας

............................................................................................................................................
  • Γράφουμε τα δικά μας ποίηματα ή /και παραμύθι
  •      Κατασκευάζουμε το δικό μας ερωτηματολόγιο και το μοιράζουμε σε 4 τμήματα του σχολείου, (Τάξεις Ε και ΣΤ), για να καταγράψουμε τις στάσεις , απόψεις  συμπεριφορές  σχετικές με το νερό και τη χρήση του. (Μαθηματικά)
  • το νερό στις θρησκείες  (Θρησκευτικά)
  •    Καταγράφουμε σε πίνακα και σε ραβδόγραμμα τα παραπάνω (Μαθηματικά)
  • Κατασκευή ραβδογράμματος και εννοιολογικού λεξικού χάρτη στον υπολογιστή (Πληροφορική)
 

  • Στο χάρτη της Ελλάδας ζωγραφίζουμε  τις λίμνες , τα ποτάμια, τις θάλασσες. (Μελέτη Περιβάλλοντος) Παρατηρούμε από πού πηγάζει και πού εκβάλλει οι ο μεγαλύτερος ποταμος της χώρας μας, σε ποιο γεωγραφικό διαμέρισμα βρίσκεται. Το ίδιο και για τη μεγαλύτερη λίμνη  λίμνες. (Μελέτη Περιβάλλοντος)
 

  • Ζωγραφίζουμε  τη δική μας αφίσα για τη σπατάλη νερού
  • Επίσκεψη στην ΕΥΔΑΠ για να γνωρίσουμε τη διαδικασία ύδρευσης και καθαρισμού του νερού της πόλης από κοντά.
  • Η λίμνη του Μαραθώνα Σύνδεση με το παρελθόν και το παρόν…
  •   Η χρήση των αγγείων στη φύλαξη και μεταφορά του νερού στην αρχαιότητα (Ιστορία )
  • Φ ύλλα δραστηριότητας βασισμένα σε εκπαιδευτικά πακέτα (ΚΠΕ Καστοριάς. ΕΥΔΑΠ, )
 ..................................................................................................................................................................
 Α) Σε ποια από τις χρήσεις (οικιακή, γεωργική, βιομηχανική) καταναλώνεται το περισσότερο νερό  στην πατρίδα μας και σε ποια το λιγότερο;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Β) Ποια είναι η  κυριότερη αιτία ρύπανσης των επιφανειακών και των υπόγειων νερών  σε κάθε χρήση.
Οικιακή χρήση. Κυριότερη αιτία ρύπανσης: …………………………………………
Γεωργική χρήση. Κυριότερη αιτία ρύπανσης: ………………………………………
Βιομηχανική χρήση. Κυριότερη αιτία ρύπανσης: ………………………………….

Γ) Καταγράψτε χρήσεις του νερού στο σπίτι 
π.χ. πότισμα κήπου, ……………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………
Α) Σε ποια από τις χρήσεις (οικιακή, γεωργική, βιομηχανική) καταναλώνεται το περισσότερο νερό  στην πατρίδα μας και σε ποια το λιγότερο;
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Β) Ποια είναι η  κυριότερη αιτία ρύπανσης των επιφανειακών και των υπόγειων νερών  σε κάθε χρήση.
Οικιακή χρήση. Κυριότερη αιτία ρύπανσης: …………………………………………
Γεωργική χρήση. Κυριότερη αιτία ρύπανσης: ………………………………………
Βιομηχανική χρήση. Κυριότερη αιτία ρύπανσης: ………………………………….

Γ) Καταγράψτε χρήσεις του νερού στο σπίτι
π.χ. πότισμα κήπου, ……………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………
 Προτείνετε τρόπους εξοικονόμησης νερού στο σπίτι και στο σχολείο.
……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………..............................................................

  • Κατασκευή του «ήχου της βροχής» (Εικαστικά)
  • Τραγούδια με θέμα τη βροχή (Μουσική)
 .............................................................................................................





Μάνος Χατζιδάκις , Η βροχή
















 Βροχή και σήμερα

Στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Δήμητρα Γαλάνη


Βροχή και σήμερα, βροχή στη στέγη μας,
βροχή στη πόρτα μας, ατέλειωτη βροχή
Και εσύ στα σύνορα, σ' ένα χαράκωμα
Και γύρω ο θάνατος, ατέλειωτη βροχή

Εγώ στα σύνορα, σε κάποιο γράμμα μου

Βαθιά στη χλαίνη σου, γλυκά να σε πονώ
Και συ στο σπίτι μας, παντού τα χνάρια σου
Παντού τα μάτια σου, πληγές στο δειλινό

Βροχή και σήμερα κι ούτε ένα γράμμα σου

Κι ούτε ένα μήνυμα στον μαύρο ουρανό
Φυλάξου αγέρα μου, φυλάξου αγρύπνια μου
Φυλάξου αγόρι μου, από τον κεραυνό




Μίλα μου σαν τη βροχή


Στίχοι: Κώστας Κωτούλας
Μουσική: Γιάννης Σπανός
Πρώτη εκτέλεση: Γιάννης Φέρτης


Μίλα μου σαν τη βροχή ώρες δίχως διακοπή,
είμαι παιδί και μαθαίνω.
Μίλα μου σαν τη βροχή, πίνω κάθε συλλαβή
και στο σχολειό σου πηγαίνω.

Πες μου για την ομορφιά που στα μάτια σου περνά

για να μπορέσω να ζήσω.
Μάθε μου και το φιλί, την αγάπη απ’ την αρχή
άλλη ζωή για ν’ αρχίσω.

Μίλα μου σαν τη βροχή απ’ το βράδυ ως το πρωί,

σαν μου μιλάς ανασαίνω.
Μίλα μου σαν τη βροχή για τον ήλιο που θα ’ρθει
σ’ έρημο τόπο χαμένο.


Διονύσης Σαββόπουλος, Έρχεται βροχή 

Στίχοι: Διονύσης Σαββόπουλος
Μουσική: Διονύσης Σαββόπουλος

Έρχεται βροχή, έρχεται μπόρα
έρχεται μπόρα και παγωνιά
Στα πόδια μας ζεστή μια θερμοφόρα
κόκκινη κουβέρτα και παλιά περιοδικά

Και στο γραμμόφωνο ο δίσκος που μ' αρέσει

Όλα έχουν τελειώσει κι είν' αργά
Στην πολυθρόνα και για τους δυο μας έχει θέση
Κλείσε τις κουρτίνες και πάρε με αγκαλιά

Σάμπως μέσα σε βουβή ταινία,

μια πολιτεία χοροπηδά
Δρόμοι, ανθρωπάκια και γραφεία,
πολυκατοικίες και κουρσάκια ιδιωτικά

Πόσο πολύ έχει αλλάξει αυτή η πόλη.

Βάλε την τσαγιέρα στη φωτιά
Η νύχτα έρχεται, η μπόρα δυναμώνει
κι όλα είναι χαμένα και προπολεμικά

Τα παιδιά μεγάλωσαν και πάνε.

Τι ώρα να 'ναι και ποιος χτυπά
Στους δρόμους στρατιώτες τραγουδάνε.
Κλείδωσε την πόρτα και στάσου στη σκιά

Στα καταφύγια βουβά και τρομαγμένα

κι έξω οι σειρήνες σαν μωρά
Σβήσε τα φώτα, μην ανοίξεις σε κανένα.
Κλείσε τις κουρτίνες και πάρε με αγκαλιά

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου